114. Koski Matti

Matti Koski, ylikonstaapeli

Olen 43-vuotias hyvinkääläinen perheenisä. Asumme vaimoni Maijan ja lastemme kanssa Kruununpuistossa. Perheemme esikoinen Ida 19v on Australiassa sulhasensa kanssa viettämässä välivuotta, mutta kotona ovat Kalle poikamme 16v sekä meille sijoitetut 1, 7 ja 11 -vuotiaat sisarukset. Lasten ja nuorten asiat sekä perheiden hyvinvointi ovat siis aivan luonnostaan lähellä sydäntäni.

Ammatiltani olen ylikonstaapeli. Teen työtä Keski-Uudenmaan poliisilaitoksella lähipoliisien esimiehenä ja sidosryhmien yhteistyövastaavana. Hyvinkään pienet ja isot asukkaat ovat tulleet vuosien saatossa tutuksi niin lähipoliisityössä kuin lukuisissa työryhmissäkin.

Luottamustoimissa olen kaupunginvaltuustossa, perusturvalautakunnassa sekä Nikinharjun kuntayhtymän hallituksessa ja Elämäni Sankari ry:n hallituksessa.

Vapaa-ajallani ohjaan spinningiä ja kahvakuulaa sekä harjoittelen Tukholman maratonille 2011.

Hyvinkääläisen kansalaisen turvallinen arki muodostuu aineellisesta ja henkisestä hyvinvoinnista. Rakennettu, turvallinen ulkoinen ympäristö, riittävä aineellinen toimeentulo sekä henkinen hyvinvointi muodostavat ihmisen hyvän elämän perustan. Olen valmis ja halukas jatkamaan työtä näiden asioiden hyväksi myös seurakunnassa.

” Seurakunta osaksi ihmisten arkea ”