Hyvinkään Kokoomus ry

Päättämään16.3.2017 21:40

Haluan päättää yhdessä toisten kanssa oman kuntani asioista. Päättämässä asioista, jotta Hyvinkäästä tulisi hyvä paikka kaikille. Yksin ei voi päättää kunnassa mitään, mutta aina voi avartaa muidenkin näkemyksiä omalla toiminnallaan. Minulle ei sovi vain sohvalla makailuja ja päivittely miksi noin tehdään, haluan toimintaa.  Täytyy pitää pk-yritysten puolia sekä maanseudun, jota on Hyvinkäälläkin, kehittämistä tärkeänä. Maaseutu ei ole pelkkää pellonraivausta ja viljankasvattamista, vaan siellä on paljon yrittäjiä, jotka myös työllistävät. Maaseudun kyläyhdistykset ovat mahtava voimavara kuten koko kolmassektori, jota arvostamalla kaupunki voi hyödyntää kaikkien eduksi.

Yksistään kylää kehittämällä ei sen olot parane vaan koko kaupungin kehitystä täytyy edistää, jotta se maaseutukin voi hyvin. Paljon on vielä kehitettävää keskustassa, varsinaisella kaupunki alueella ja monet asiat siellä kaipaavat kohennusta. Niihin tarvitaan selkeitä taustatietoja ja sen jälkeen voi tehdä järkeviä päätöksiä kaavoituksen, liikenteen kuin opetuksen suhteen. Ne luovat pohjan kehitykselle.

Näistä aiheista voisin puhua loputtomiin, pitää palopuheita. Isomman kipinän asiaan sain toimiessani erittäin aktiivisen kyläyhdistyksen puheenjohtajana, eikä se ole ”vain” kyläyhdistyksen puheenjohtajuus. Puheenjohtajana jouduin pyörittämään hanketta työntekijöineen, miettimään miten kylätaloa pyöritetään, olemaan aktiivisesti kaavoituksessa mukana ja paljon monessa muussa asiassa. Varsinkin kyläyhdistyksen kautta on tullut tutuksi kaupungin eri instanssit, niiden henkilöstöt ja toimintakuviot. Myös luottamustehtävät kunnassa kuin seurakunnassa ovat antaneet näkökulmia millaisissa ympäristöissä päätöksen teko tapahtuu.

Minä itse

Reilu vuosi sitten valmistuin Laureasta liiketaloudenlinjalta ja tällä hetkellä täydennän opiskelujani yritysjohtamisen alueella.  Olen toiminut mitä moninaisimmissa tehtävissä nuoruudesta lähtien vapaa-ajalla ja myös yrityksenikin puitteissa. Kunnan päätöksen teko on tullut tutuksi aikojen kuluessa ajan myötä. Olen nyt 62-vuotias, mutta ikä on vain pelkkä numero. Elämän kokemus tuo tullessaan viisautta ja näkemyksiä, mutta vanhoihin ajatuksiin ei tarvitse kangistua.

Miksi Kokoomus

Ajatus päästä päättämään asioista oli itänyt mielessäni ja olin miettinyt pitkään, miten sinne pääsisin. Siispä päätin löytää reitin sinne. Minua kyseltiin ennen edellisiä vaaleja, että lähtisinkö? Vastaus oli selvä ja Kokoomuksen ajatusmaailma vastaa omaani ja niinpä minä lähdin mukaan. En voisi kuvitella itseäni missään muussa puolueessa. Arvostan työntekemistä, perinteisiä arvoja, mutta myös eteenpäin katsomista. Myös se on hyvä, että Kokoomuksessa on paljon nuoria. Emme ole mikään ”mummu ja pappa”-puolue.

Ulla Juva

AtomRSS
Kommentoi kirjoitusta

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.